Algemene voorwaarden Champseason

E-mail: contact@champseason.nl

Website: www.champseason.nl


Definities

1. Champseason: Champseason, gevestigd te Vlaardingen onder KvK nr. 73332437.

2. Klant: degene met wie Champseason een overeenkomst is aangegaan.

3. Partijen: Champseason en klant samen.

4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.


Toepasselijkheid algemene voorwaarden

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Champseason.

2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk samen zijn overeengekomen.

3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.


Prijzen

1. Alle prijzen die Champseason hanteert zijn in euro’s.

2. Alle prijzen die Champseason hanteert voor zijn diensten en producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Champseason te allen tijde wijzigen.

3. Partijen komen voor een dienstverlening door Champseason een vast bedrag overeen dat bij deze schriftelijk wordt vastgesteld en waarvan niet kan worden afgeweken, tenzij dit samen is besproken en vastgesteld.

4. Champseason heeft het recht om bij de verkoop van de richtprijs af te wijken.

5. Champseason heeft het recht om de prijzen van de overeenkomst aan te passen na overleg en bevestiging van beide partijen.

6. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Champseason op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.


Betalingen en betalingstermijn

1. De klant dient betalingen/facturen achteraf binnen 7 dagen na levering te hebben voldaan.

2. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Champseason de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.

3. Champseason behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.


Betalingen en betalingstermijn

1. Producten worden direct afgerekend.

2. Champseason mag bij het aangaan van de overeenkomst betreffende een dienst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.

3. De klant moet declaraties binnen 7 dagen na factuurdatum aan Champseason betalen, tenzij partijen hierover andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld staat.

4. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Champseason de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.

5. Champseason behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de dienst.


Duur van de overeenkomst betreffende een dienst

1. Deze overeenkomst tussen Champseason en de klant betreffende de toegewezen dienst, service en traject dat samen wordt besproken en vrijwillig wordt aangeschaft via video bellen of zelfstandig. Zal altijd gaan om de duur van minimaal 3, 6 of 12 maanden. Deze correcte periode wordt altijd duidelijk besproken en vastgelegd tijdens het strategiegesprek waar we samen alles van A tot Z bespreken om vervolgens samen het traject en besproken plan aan te gaan voor de afgesproken en vastgestelde periode. De strategiegesprekken worden altijd opgenomen om later terug te kunnen kijken om de besproken doelstellingen, persoonlijke voorkeuren en mile-stones terug te kunnen bekijken.


2. Deze periode staat ook altijd en wordt constant vermeld bij ieder factuur & mail, staat openbaar in de URL link en ook nog eens op de checkout met daarbij de vermelding dat het gaat om een "maandabonnement" die de klant uiteraard zelfstandig en op eigen initiatief en vrijheid zal doornemen en vervolgens bevestigen als de klant hier overal mee akkoord is. Dit staat trouwens ook altijd in de klant zijn/haar eerste bevestiging + welkom mail die wij samen doornemen na het voltooien en vastleggen van deze samenwerking tijdens het strategiegesprek. Vervolgens wordt het volledige plan en traject nog eens zelf uitgewerkt en ingevuld door de klant in het intakeformulier dat zelf ingediend moet worden. En gedurende deze overeengestemde periode van het afgenomen en besproken traject met daarbij deze overeenkomst is de klant dus ten aller tijde verplicht alle afspraken in de akkoord gestemde voorwaarden na te komen.


3. Na afloop van het afgesproken termijn wordt het abonnement stilzwijgend verlengd per maand en is vanaf dat moment dus ook ieder moment maandelijks opzegbaar.


Gevolgen niet tijdig betalen

1.⁠ ⁠Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn en vindt er dus een chargeback plaats. Dan is Champseason gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. Dit probleem willen we uiteraard het liefst vriendschappelijk en gunstig oplossen voor de debiteur.

2.Als de klant van te voren weet dat er een maand aankomt dat het krapjes wordt of er sprake is van financiële overmacht. Meldt dit dan AUB direct bij jouw coach zodat we een oplossing of regeling kunnen realiseren en wellicht een maand kunnen pauzeren in overleg om chargebacks en gezeik te voorkomen... (zo vriendelijk en schappelijk/persoonlijk gericht zijn we dus ook oprecht om er voor te zorgen dat alles voor jou "de klant" zonder problemen en gunstig mogelijk verloopt.. D.m.v. goede communicatie kunnen altijd alles oplossen... we zijn er immers om je oprecht te helpen! Dus maak hier gebruik van indien nodig AUB)

3.⁠ ⁠Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten ook eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Champseason.

4.⁠ ⁠De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

5.⁠ ⁠Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Champseason zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

6.⁠ ⁠In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Champseason op de klant onmiddellijk opeisbaar.

7.⁠ ⁠Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Champseason, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Champseason te betalen.

8. Bij het herhaaldelijk vermijden van contact tijdens een ingebrekestelling van betaling en/of dus chargeback's. En de klant/debiteur de betalingsachterstand dus niet binnen onze afgesproken betaaltermijn wilt voldoen en ook niet mee werkt en communiceert om hier samen een oplossing voor te vinden in de zin van bijvoorbeeld: een betalingsregeling, een tijdelijke prijs verlaging, snellere/goedkopere aflossing van de periode of een andere betaalmethode toepassen of wat we ook maar samen kunnen bedenken wat voor jou een gunstige oplossing zal kunnen zijn..

Team Champseason zal hier ALTIJD erg graag aan mee willen werken en staat altijd open om samen een oplossing te vinden wat ook voor de debiteur/klant/jij altijd de meest gunstige en beste optie zal zijn t.o.v. hoe een 3e partij/instantie dit zal aanpakken en oplossen bij de niet mee werkende debiteur. In dit geval zijn wij dus jammer genoeg na meerdere pogingen wel genoodzaakt om onze handen hier van af te trekken en staan wij ook na al deze pogingen en duidelijke afspraken hier sterk voor in ons recht.


Na het negeren van de eerste poging tot contact via whatsapp, bellen of mail,

de hier op volgende betalingsherinnering en als laatste poging de aanmaning met daarbij de wettelijke 14 dagen procedure. Zijn wij dus nogmaals.. genoodzaakt en staan wij in ons recht om onze handen hier jammer genoeg vanaf te trekken en wordt deze zaak opgelost door de 3e partij/instantie.


Aangezien wij meerdere keren oprecht ons best hebben gedaan om dit op de meest gunstige manier voor de debiteur op te willen oplossen terwijl wij geen medewerking of gehoor krijgen wat al een hele schappelijke en vrij bijzondere uitzondering is t.o.v. andere bedrijven.


Hierbij worden de wettelijke rente en incassokosten dan ook bij jou in rekening gebracht.




Herroepingsrecht

1.⁠ ⁠Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden tenzij het volledige product al geleverd en geïnstalleerd is bij de klant. Aangezien de uren er dan al in zitten en de klant het product ook mogelijk kan overnemen op iets anders en dan compleet gratis het product heeft kunnen bemachtigen. Waarbij de kosten en uren al zijn gemaakt.

2.⁠ ⁠De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

•⁠  ⁠op de dag nadat deze overeenkomst is vastgesteld

3.⁠ ⁠De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via support@champseason.nl,

4.⁠ ⁠De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Champseason,


Vergoeding van bezorgkosten

1. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan Champseason heeft geretourneerd, dan zal Champseason eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.

2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Champseason voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.


Vergoeding retourkosten:

Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument.


Retentierecht

1. Champseason kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Champseason heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan Champseason.

3. Champseason is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.


Eigendomsvoorbehoud

1. Champseason blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Champseason op grond van wat voor met Champseason gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.

2. Tot die tijd kan Champseason zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken + diensten terugnemen.

3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.

4. Indien Champseason een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Champseason het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.


Levering van diensten

1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

2. Levering vindt plaats bij Champseason, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.

4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Champseason het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.

5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Champseason kan tegenwerpen.


Levertijd

1. De door Champseason opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.

2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging heeft gekregen van Champseason.

3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Champseason niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.


Transportkosten

Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.


Verpakking en verzending

1. Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan Champseason niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.

2. Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan Champseason, bij gebreke waarvan Champseason niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.


Bewaring

1. Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.

2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de klant.


Montage/Installatie

Hoewel Champseason zich inspant alle montage en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.


Garantie


1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Champseason enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.

3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.

4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.


Uitvoering van de overeenkomst

1. Champseason voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit.

2. Champseason heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.

3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord d.m.v. de productvoorwaarden en betaling.

4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Champseason tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Champseason tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.


Informatieverstrekking door de klant

1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan Champseason.

2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Champseason de betreffende bescheiden.

4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Champseason redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.


Opzeggen van de overeenkomst/dienst voor de bepaalde tijd

1. De klant kan de overeenkomst tussentijds niet stopzetten of pauzeren binnen de afgesproken periode van het traject. Opzeggen kan uiteraard altijd met een opzegtermijn van 1 maand. Dit wilt zeggen dat na afloop van de overeengestemde periode die we samen hebben doorgenomen, afgesproken en hebben vastgelegd tijdens ons "strategiegesprek" of terwijl het video bellen waarbij we bij deze dus ook nogmaals schriftelijk hebben vastgelegd dat wij akkoord gaan met de afspraken en voorwaarden van deze productvoorwaarden die altijd openbaar staan en transparant leesbaar zijn voor iedereen en op elk moment op eigen initiatief en verantwoordelijk is voor het doornemen en akkoord gaan met deze voorwaarden, afspraken en het afgenomen traject. Dit wordt immers ook meerdere keren open en transparant vermeld op de checkout, de URL link, jouw eerste ontvangen mailtjes die we ook altijd gelijk doornemen en staat vermeld op ieder factuur + de openbare en zelfstandig en vrijwillig bevestigden productvoorwaarden van de desbetreffende checkout dat ons traject omschrijft en vastlegt.


Intellectueel eigendom

1. Champseason behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen-recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

2. De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Champseason (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.


Boetebeding

1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.

is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 1.000

is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 5.000

2. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.

3. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.

4. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Champseason waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.


Klachten

1. De klant dient een door Champseason geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Champseason daarvan zo spoedig mogelijk

3. Consumenten dienen Champseason uiterlijk binnen 2 weken na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen

4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Champseason in staat is hierop adequaat te reageren.

5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.


Ingebrekestelling

1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Champseason.

2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Champseason ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. Hoofdelijke aansprakelijkheid klant Als Champseason een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Champseason verschuldigd zijn.


Aansprakelijkheid Champseason

1. Champseason is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade.

2. De klant blijft altijd zelf verantwoordelijk voor zijn of haar daden en het voorvloeiende resultaat hiervan.


Recht op ontbinding

1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Champseason toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.

2. Champseason heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt.



Overmacht

1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Champseason in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Champseason kan worden toegerekend in een van de wil van Champseason onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk-heid niet van Champseason kan worden verlangd.

2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals 2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer-virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Champseason 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Champseason er weer aan kan voldoen.

4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.

5. Champseason is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.


Wijziging van de overeenkomst


1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.


Wijziging algemene voorwaarden

1. Champseason is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.

2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.

3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Champseason zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.

4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.


Overgang van rechten

1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Champseason.

2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.


Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Champseason bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.


Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Champseason is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.


Opgesteld op 16 december 2022.